לאינספור שאלות הלכתיות יומיומיות יש תשובה אחת!

למקרה הזה שום דבר לא הכין את ברוך. באחד המניינים שהתקיימו בבית הכנסת בשבת חנוכה הסתיימה קריאת התורה, ספרי התורה הוחזרו אל ארון הקודש והמתפללים כבר עמדו להתחיל מוסף – כאשר אחד מהם צעק לפתע “רבותיי! שכחנו את ראש חודש!!!” מסתבר שהם הוציאו שני ספרי תורה וקראו בשני למפטיר את הקריאה המתאימה לאותו היום בחנוכה, אך שכחו לחלוטין לקרוא מעניין ר”ח. מה עושים עכשיו??? ברוך היה באותו הזמן בעיצומו של שיעור בפרשת השבוע והמתפללים פנו אליו ושאלו אותו כיצד עליהם לנהוג. 

ברגע ההוא, מספר ברוך “נפל לו האסימון”. הוא, שמוסר שיעורים כבר שנים ארוכות, עוסק בקירוב רחוקים וליווה אנשים רבים בצעדיהם הראשונים ביהדות – לא יודע לפסוק הלכות. “מימיי לא ראיתי את עצמי כרב פוסק הלכה. אני מוסר שיעורים בתלמוד ובפרשת השבוע, בענייני עבודת ה’ ומלחמת היצר, אבל לא בהלכה. גם לאורך השנים בישיבה עסקנו תמיד או בגמרא או בהשקפה – אם זה בדרך החסידות או בדרך המוסר, אבל לא בהלכה”.

אכן, ברוך לא ראה בעצמו רב מורה הוראה אבל הפרט הקטן שלא תמיד שמים לב אליו, הוא שלא אחת אנשי הקהילה רואים במנהיג הרוחני כתובת לכל דבר ועניין. מבחינת הציבור בבית הכנסת (וודאי כאשר מדובר על קהל שאינו יוצא ישיבות וכד’) הוא “הרב” על כל המשתמע מכך, וממילא אם נתקלים בשאלה או בעיה הלכתית וכאלה ישנן בבית הכנסת רבות מאוד, פונים אליו. 

ברחבי הארץ ובעולם כולו ישנם “ברוכים” רבים מאוד. עשרות אלפים מכהנים כ”מנהיגים רוחניים” בצורה כזו או אחרת: שליחים להפצת יהדות ותורה ביישובים מרוחקים ובערי השדה בארץ ובחו”ל, מגידי שיעורים, וגם כאלה שהתמנו לרב מכורח הנסיבות אך לא רכשו השכלה הלכתית מעמיקה. במיוחד עבורם נפתח במרכז “למען ילמדו” הקורס המיוחד “כושר רב בית כנסת” המאפשר לכל אחד ללמוד ולקבל תעודה המסמיכה אותו לפסוק הלכות בבית כנסת.

את הקורס מנחים רבני ערים וקהילות ותיקים, המכירים לעומק את הדינמיקה הייחודית ואת המקרים השונים שבהם נתקל כל רב “בשטח”. הליווי האישי הצמוד וחומרי הלימוד המקיפים והברורים מכשירים את דור העתיד של רבני בתי הכנסת ומעניקים למשתתפים את הידע והביטחון לפסוק הלכה במקום.

ומה קרה בסוף עם הקריאה של ר”ח, כך אתם בטח שואלים? למזלו של ברוך נכח במקום גם גיסו היקר המכהן כרב קהילה ביישוב בצפון, שהתארח אצלו בשבת – והוא זה שעזר לפתור את הפלונטר…

לחץ כאן לכל הפרטים על תעודת “כושר רב בית כנסת” >>

ליעוץ אישי, השאר פרטים