למען ילמדו בארה”ב: יום עיון מעשי בקורס חופה וקידושין

סידור חופה וקידושין הוא אחד הנושאים החשובים בעבודתו של כל רב קהילה, ויחד עם כך מדובר בנושא סבוך ורגיש מאין כמותו. מדובר על הלכות רבות בנושאים שונים בהם כתובה, עדות, יוחסין וכמובן עריכת החופה ועוד, והזהירות הנדרשת היא עצומה, כיון שטעויות מחוסר ידע עלולות לגרום לבעיות ומכשולות רציניים ביותר.

מסיבה זו החליטו ב ‘למען ילמדו’ שלא להסתפק בקורס מזורז ללימוד עיקרי הדברים, אלא לקיים קורס המתפרס על פני שנה שלימה, בה לומדים השלוחים והרבנים את כל פרטי ההלכות ישירות מתוך השולחן ערוך ונושאי כליו, לצד הרקע של הדברים מדברי הגמרא, וכמובן עם פסקי הראשונים והאחרונים. אמנם מדובר בהשקעה גדולה, אך מסיימי הקורס יוצאים עם ידע נרחב בתחום, והם ראויים לערוך בעצמם חופה וקידושין כדת משה וישראל.

במשך כשנה השתתפו תלמידי הקורס בשיעור שבועי עם הרב מרדכי פרקש הידוע כמומחה בתחום, שלימד את הסוגיות בצורה מסודרת, בליווי חומר הלימודים המודפס שכלל את השו”ע עם תרגום לאנגלית, קובצי סיכומים וכן מצגות להמחשת הדברים בצורה ויזואלית.

לרגל סיום הקורס, נערך יום עיון בו ניתן דגש על פרקטיקה, כיצד ליישם את ההלכות שנלמדו במציאות בעת עריכת חופה וקידושין. את יום העיון כיבדו בנוכחותם הרב יוחנן גוראריה – הרב הראשי לחולון, והרב פנחס אלטהויז – חבר מועצת הרבנות בחולון ומומחה בסידור חופה וקידושין.

יום העיון נערך במרכז החדש של למען ילמדו בקראון הייטס, לע”נ יו”ר המכון הרב זושא וילהלם ע”ה, והוא נפתח על ידי בנו הרב חיים ישראל וילהלם שהודה לרבנים שהגיעו במיוחד, וכן ללומדים שהשקיעו בלימוד מעמיק בנושא החשוב.

אורח חשוב היה הרב יצחק לוי, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שאף מסר שיעור פרקטי בנושא כתובה. יש לציין כי מסיימי הקורס מקבלים תעודה המוכרת על ידי הרבנות הראשית לישראל, והם יכולים לערוך חופה וקידושין בארץ או בחו”ל, והחתונה מוכרת ונרשמת על ידי הרבנות.

בימים אלו נמצאת בעיצומה ההרשמה למחזור החדש של קורס סידור חופה וקידושין, והנהלת “למען ילמדו” מבקשת מהמעוניינים להירשם בהקדם ולא לחכות לרגע האחרון.

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בישראל לחץ כאן

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו באנגלית לחץ כאן
להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בצרפתית לחץ כאן
להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו ברוסית לחץ כאן

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בישראל לחץ כאן

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו באנגלית לחץ כאן
להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בצרפתית לחץ כאן
להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו ברוסית לחץ כאן

ליעוץ אישי, השאר פרטים