רוסיה ואוקראינה התאחדו לכבודה של תורה

במלחמה ובעת שלום, לאחר שנה של לימוד מעמיק – זה קורה: 40 תלמידים במעמד מרשים של קבלת הסמיכה בבירת רוסיה • הוכרז על פתיחת קורס חדש ללימוד הלכות שבת • צפו והתרגשו

מסתבר שהאירועים הביטחוניים המתרחשים ברקע לא הרתיעו אותם. להיפך – הם היוו עבורם דחיפה להוסיף וללמוד בשקידה. 

אנו מדברים על ארבעים תלמידי מכון “למען ילמדו”. אברכים, בעלי בתים, יושבי אוהל ואנשי עמל, אשר סיימו ללמוד הלכות איסור והיתר בשולחן ערוך וזכו לקבל אמש תעודת סמיכה.

אירוע הסיום המפואר התרחש בבירת רוסיה. שם, באולם האירועים בבניין המרכז היהודי ‘מרינה רושצ’ה’ בנוכחות הרב הראשי הגר”ב לאזאר שליט”א ואורח הכבוד – רב העיר חולון הרב אליהו יוחנן גוראריה שליט”א, קיבלו התלמידים תעודת “סמיכה” המעידה על המסלול העיוני המפרך שהם צלחו.

התלמידים למדו במהלך השנה האחרונה בעיון את כל סעיפי השולחן ערוך בקורס מקצועי ומקיף בדיוק כמו שמכון למען ילמדו יודע להעניק. 

מדובר בארבעים תלמידים דוברי השפה הרוסית אשר התקבצו משבע מדינות שונות, החל מגרמניה, עובר באוקראינה ורוסיה לצד מדינות נוספות וכלה בישראל, למען לימוד חוצה יבשות, במטרה לדעת אותן על בורין.

מדובר היה באירוע מרשים ומכובד וכמו שאמר יו”ר ועד ההסמכה של המכון הרה”ג אליהו יוחנן גוראריה בעצמו: “זהו יום חג של ממש. מדובר ביום חג אמיתי שעוד יהודים יודעים הלכה על בוריה”. 

האירוע התקיים בנוכחות הרב ישראל מעל, ראש מכון למען ילמדו שהגיע במיוחד מארה”ק והרב אברהם זקס ראש מכון למען ילמדו לדוברי רוסית, בני משפחותיהם הנרגשים של מקבלי התעודות ותומכי הקהילה. 

במהלך האירוע הוכרז קורס חדש של הלכות שבת שיתחיל כבר לאחר החגים. התרגשות עברה בקהל בשעה שהושמעה ההכרזה. הן לא דבר של מה בכך שעוד בחורים יראי שמים ידעו הלכות שבת ישר והפוך כיאה וכיאות.

בנאומו של הרב לאזאר הוא אינו שוכח לשבח את נשות האברכים שעודדו ותמכו בבעליהן לשבת וללמוד מדי שבוע את ההלכות. “בזכות נשים צדקניות, מקבל ביום הזה משמעות רחבה הרבה יותר”, אמר הרב לאזאר.

הודות לשיטה של מכון למען ילמדו הצליחו התלמידים להגיע לרגע המרגש מוכנים יותר מאי פעם. בלמען ילמדו מקפידים לעשות את הקורסים בהתאמה לתלמיד ומתוך סדר ארגוני אשר גורם לכל מצטרף לצלוח את הלימודים והבחינות, לא רק בהצלחה, אלא בהצלחה יתירה.

בסיום האירוע קיבל המרצה, שהעביר את הקורס בטוב טעם, המגיד שיעור הרב דוד שולקין, ספר שולחן ערוך עתיק כהוקרה על השקעתו הרבה בליווי התלמידים והצלחתם.

תומך הקורס הנגיד הרב יהודה דווידוב קיבל אף הוא ספר שולחן ערוך עתיק כהוקרה על פועלו.

את הערב הנעימו בקולם מקהלת ‘השירה העשירית של ילדי חיידר מנחם במוסקבה. ההתרגשות לא במהרה תישכח. 

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו ברוסית לחץ כאן:  https://yilmedu.ru/ 

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בישראל לחץ כאן: https://bit.ly/3ej97vt

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו באנגלית לחץ כאן : https://www.lemaanyilmedu.com/

להצטרפות למסלולי הלימוד של למען ילמדו בצרפתית לחץ כאן https://www.smiha.fr/

הגאון הרב בערל לאזאר הרב הראשי לרוסיה

ליעוץ אישי, השאר פרטים